توجه؛ فروشگاه عمده کار تا تاریخ 1403/01/14 تعطیل میباشد.

راهنمای خرید کیف لپ تاپ

بازدید: 79 بازدید
راهنمای خرید کیف لپ تاپ

اگر بخواهیم یکی از مهم ترین لوازم جانبی لپ‌تاپ را نام ببریم باید به کیف لپ‌تاپ اشاره کنیم که برای هر شخصی ضروری می باشد. اگر صاحب یک لپ‌تاپ هستید و می‌خواهید آن را حمل کنید فارغ از این‌که یک آقای کارمند پرمشغله باشید و یا یک خانم خانه‌دار می‌بایست کیف مناسب تهیه کنید. با گسترش و تحولات اجتماع شهری و تغییر نیازهای مردم انواع مختلفی از کیف‌های لپ‌تاپ با طراحی‌های متفاوت و کاربردهای مختلف در بازار وجود دارد. چندین نکته مهم در هنگام خرید کیف لپ‌تاپ وجود دارد که می‌بایست به آن توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. راهنمای خرید کیف لپ تاپ توسط تیم فروشگاه آنلاین عمده کار تهیه گردیده تا بهترین نوع کیف را خریداری نمائید.

راهنمای کامل خرید کیف لپ تاپ برای کاربران 123 کیف
راهنمای خرید کیف لپ تاپ 9

چرا باید کیف لپ تاپ بخریم؟

شاید سوال بالا کمی مسخره به نظر برسد اما باور کنید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما این است که هیچ وقت قبل از خرید چیزی این سوال را از خودمان نمی‌پرسیم. به‌همین خاطر همیشه موقع خرید کاملاً تسلیم حرف‌های فروشنده می‌شویم. با استفاده از راهنمای خرید کیف لپ تاپ میتوانید این مشکل را حل کنید. لپ‌تاپ به‌‌عنوان یک وسیله کاربردی می‌باشد که در هر موقعیتی به آن احتیاج خواهیم داشت. شاید بیان کنید که موبایل‌ها و بخصوص تبلت‌های موجود در بازار می‌تواند نیازهای ما را رفع کند، اما باید بدانید که داشتن یک لپ تاپ همیشه ضروری می باشد برای حمل لپ‌تاپ نمی‌توان به همین صورت اقدام کرد. شما برای حمل لپ‌تاپ نیاز به خریدن یه کیف مناسب دارید. دلایلی که شما باید کیف لپ‌تاپ بخرید را به صورت خلاصه بیان خواهیم کرد:

داشتن کیف لپ‌تاپ باعث حمل‌ونقل آسان می شود. کیف لپ‌تاپ باعث جلوگیری از ضربه و آسیب‌های احتمالی به لپ‌تاپ می‌شود. برای جا دادن لوازم جانبی مانند شارژر ، موس و سایر لوازم به یک کیف مناسب احتیاج خواهید داشت. بدون این‌که کیف لپ‌تاپ داشته باشید اگر لپ‌تاپ را حمل کنید قطعاً خیلی زود کثیف می شود. با داشتن یه کیف لپ‌تاپ مناسب می توانید لوازم شخصی خود را درون آن قرار دهید. وجود کیف لپ‌تاپ باعث حفاظت لپ‌تاپ در مقابل سارقین می شود.

genius gc 1501 1
راهنمای خرید کیف لپ تاپ
  • انواع کیف لپ تاپ

همان‌طورکه ملاحظه کرد کیف لپ‌تاپ یک وسیله‌ای چندکاره بوده و نباید به‌‌عنوان یک وسیله تزیینی به آن نگاه کرد. برای این‌که بتوانید لپ‌تاپ خود را برای مدت زمان زیادی داشته باشید باید برای حمل آن یک کیف مناسب تهیه کنید. برای خرید یک کیف مناسب شرایط کاری، شرایط آب‌وهوایی، بودجه، سلیقه فرد و غیره باعث می‌شود تا افراد انتخاب‌های متفاوتی داشته باشند. تنوع کیف‌های لپ‌تاپ در بازار بسیار بالا می باشد. ریشه این تنوع افزایش سود و همچنین تطبیق‌پذیری با سبک زندگی امروزی می باشد. خیلی از کیف‌های موجود در بازار برای کاربری عمومی ساخته شده‌اند اما برخی از کیف‌ها دارای کاربردهای خاص و ویژه می باشند. شما قبل از خرید کیف لپ‌تاپ باید بدانید که به چه کیفی احتیاج دارید. در ادامه می‌خواهیم از سیر تا پیاز خرید یک کیف لپ‌تاپ را برای شما بیان کنیم.

  • انواع کاور لپ تاپ

کاور لپ‌تاپ چیزی شبیه به یک کیف می‌باشد که دارای حالت کشسانی است. کاور لپ‌تاپ معمولاً ضخیم بوده و می‌تواند جلوی ضربه را بگیرد. کاورهای لپ‌تاپ بدنه لپ‌تاپ را از خط و خش محفوظ نگه می‌دارد. همچنین علاوه بر موارد گفته‌شده کاورهای لپ‌تاپ مزایای زیادی برای لپ تاپ ما دارد. از دیگر مزایا این محصول می‌‌توان به جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به بدنه لپ‌تاپ اشاره کرد. نفوذ گرد و خاک به داخل لپ‌تاپ می‌تواند زمینه را برای مشکلات سخت‌افزاری فراهم کند. یکی از ارزان‌ترین کیف های موجود در بازار کاور لپ‌تاپ می باشد. شاید به طور کلی بتوان گفت کاور لپ‌تاپ در دسته‌بندی کیف قرار نمی‌گیرد اما به‌هرحال تصور می‌کنیم می‌تواند گاهی جایگزین کیف لپ‌تاپ شود.

dell 15 TABLET COVER
راهنمای خرید کیف لپ تاپ
  • کیف لپ تاپ دستی یا همون کیف لپ تاپ معمولی

کیف لپ‌تاپ دستی یا مسنجر همان کیف معمولی می باشد که شما می‌توانید به‌راحتی آن را در بازار پیدا کنید. این کیف‌ها در بخش‌های مختلف بازار دیده می شود ، حتی افراد دست‌فروش نیز به فروش این نوع کیف‌ها اقدام می کنند. عمومی‌ترین و کاربردی‌ترین نوع کیف لپ‌تاپ، کیف دستی می باشد. از لحاظ قیمت بعد از کاور ارزان‌ترین کیفی می باشد که شما می‌توانید آن را خریداری کنید. کیف فوق دقیقاً مانند کیف‌های معمولی دانشگاه و مدرسه از کیف‌های دستی در قسمت بالا دارای دسته محکم بوده و این کیف‌ها دارای بند رو دوشی نیز می باشد.

cat dr
راهنمای خرید کیف لپ تاپ
  • کوله پشتی لپ تاپ

دانشجویان و کسانی که به خاطر شرایط زندگی‌شان مجبور می باشند که تحرک زیادی داشته باشند می‌توانند از کوله پشی لپ‌تاپ استفاده کنند. تمامی دانشجویانی که لپ‌تاپ دارند از کوله لپ‌تاپ استفاده می‌کنند، چرا که برای حمل لپ‌تاپ در مسیرهای طولانی بسیار مناسب‌تر می باشد. استفاده از کوله باعث می شود فشار بین دو تا کتف و سرشانه ها تقسیم شده و خستگی و یا آسیب‌های استخوانی کاهش پیدا کند. شما اگر از جمله افرادی هستید که تحرک زیادی دارید می توانید از کوله‌ی لپ‌تاپ استفاده کنید.

Case Logic Bag 1
راهنمای خرید کیف لپ تاپ
  • کیف لپ تاپ مسافرتی

کیف‌های لپ‌تاپ مسافرتی برای کسانی مناسب می باشد که رفت‌وآمدهای بین شهری زیادی دارند. این کیف‌ها به مانند چمدان‌های مسافرتی هستند، در قسمت بالای کیف لپ‌تاپ مسافرتی یک دستگیره کشویی و در قسمت پائین آن دوتا چرخ وجود دارد. شما می‌توانید لپ‌تاپ را به‌راحتی درون کیف لپ‌تاپ مسافرتی قرار داده و دستگیره کیف را جدا کنید و مانند چمدان های مسافرتی کیف لپ‌تاپ خود را حرکت دهید. این نوع کیف‌ها از پارچه برزنت چرم و یا چرم مصنوعی ساخته شده‌اند. معمولاً کیف لپ‌تاپ مسافرتی نسبت به سایر کیف های موجود در بازار جادارتر می باشد. نکته دیگری که لازم است درمورد این نوع کیف‌ها بیان کنیم این است که این نوع کیف‌ها از بقیه کیف‌ها گران‌تر است.

جنس کیف لپ تاپ

پس از آشنایی با انواع کیف های موجود در بازار می‌خواهیم جنس کیف لپ‌تاپ را به شما معرفی کنیم. کیف لپ‌تاپ دارای جنس‌های مختلفی هستند. شما در هنگام خرید می‌بایست به جنس کیف توجه کنید. اگر بخواهیم به‌صورت مختصر درمورد جنس کیف لپ‌تاپ مطالبی را بیان کنیم باید بگوییم که در بازار جنس‌های مختلفی مانند کیف لپ‌تاپ برزنتی، کیف لپ‌تاپ چرمی یا چرم مصنوعی، کیف لپ‌تاپ جیر وجود دارد.

  • کیف لپ تاپ برزنتی

بسیاری از کیف‌های موجود در بازار از جنس برزنت یا چیزی مشابه آن می باشد. برزنت به یک نوع پارچه ضخیم و زبر گفته می‌شود که برای ساخت چادرهای مسافرتی ، لباس‌های نظامی و یا هر نوع سازه پارچه‌ای محکم از آن استفاده می‌شود. یکی از دلایل مهم کاربردی پارچه‌های برزنت در ساخت این موارد استحکام زیاد، قیمت مناسب و سازگاری با هر نوع آب و هوایی می باشد. اکثر کیف های لپ‌تاپ از جنس پارچه برزنت تولید می شود.

LENOVO DL LapTop HandBag
راهنمای خرید کیف لپ تاپ
  • کیف لپ تاپ چرمی یا چرم مصنوعی

کیف‌های لپ‌تاپ چرمی یا چرم مصنوعی از پوست حیوانات بدست می آید. به دلیل این‌ که تولید چرم بسیار سخت و گران‌قیمت می باشد هر کسی نمی‌تواند کیف چرم اصل تهیه کند. چرم طبیعی و اصل بسیار منعطف بوده و نرم می باشد. اگر برای یک‌بارهم که شده چرم اصل را لمس کنید دیگر به راحتی می‌توانید جنس اصل را بشناسید. بسیاری از کیف‌های چرمی لپ‌تاپ در بازار از جنس چرم مصنوعی است که همان دارای جنس خوب یا بد می باشد. کیف‌های لپ‌تاپ چرمی درحال حاضر موجود نمی‌باشد و اکثراً از پارچه جیر یا برزنت استفاده می‌کنند. قیمت کیف‌های چرمی بسیار گران‌تر از کیف‌های برزنتی می باشد. همچنین باید اشاره کنیم که وزن کیف لپ تاپ چرمی نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است. کیف لپ‌تاپ چرمی را معمولاً آقایان برای خرید انتخاب می‌کنند. این کیف‌ها نیازی به شستن نداشته و با دستمال مرطوب به راحتی تمیز می شود. البته باید بدانید که برای براق کردن کیف های چرمی واکس‌های مخصوصی در بازار وجود دارد که بسته به کیفیت آن دارای قیمت‌های متفاوتی می باشد.

  • کیف لپ تاپ جیر

کیف لپ‌تاپ جیر درواقع یک نوع چرم بسیار نازک بوده که از پوست گوسفند بز و یا گوزن تهیه می شود این کیف ها دارای ظاهری بسیار زیبا بوده و اغلب خانم‌ها کیف‌های جیر را برای خرید انتخاب می‌کنند. این کیف‌ها به دلیل نرمی و انعطاف‌پذیری بالایی که دارند بیشتر برای خانم‌ها مناسب می باشد که قیمت این نوع کیف‌ها با توجه به طراحی و اندازه باهم متفاوت است، اما در کل قیمت کیف‌های لپ‌تاپ جیر بسیار مناسب بوده و اکثر مردم می‌توانند آن را خریداری کنند. اگر به دنبال خرید یک جنس شیک و باکلاس هستید به شما کیف لپ‌تاپ جیر را پیشنهاد می‌کنیم.

Felt Gray LapTop HandBag
راهنمای خرید کیف لپ تاپ
  • اندازه لپ تاپ

اندازه لپ‌تاپ‌ها دارای استانداردهای مشخصی هستند که با واحد اینچ بیان می شوند. سایز لپ‌تاپ را اصولاً براساس قطر صفحه نمایش در نظر می‌گیرند. زمانی که یک لپ‌تاپ را چهارده اینچ خطاب می‌کنند یعنی اندازه قطر صفحه نمایش آن 14 اینچ می باشد. کیف‌های لپ‌تاپ معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که هر لپ‌تاپ با هر سایزی درون آن قرار می گیرد. معمولاً داخل اغلب کیف‌های لپ‌تاپ کمربند کشی وجود دارد که از تکان خوردن بیش از حد لپ‌تاپ پیشگیری می کند ، اما بهتر است یک کیف لپ‌تاپ متناسب با اندازه صفحه نمایش خود بخرید. اگر لپ‌تاپ شما دارای صفحه نمایش سیزده اینچ باشد بهتر است برای آن کیف مناسب سیزده اینچی خریداری کنید، در این صورت لپ‌تاپ درون کیف به درستی قرار گرفته و تکان نمی‌خورد.

  • فضای داخل کیف لپ تاپ

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید کیف لپ‌تاپ به آن توجه کنید میزان فضا و طراحی داخلی کیف می باشد. خیلی اوقات لازم است که یک خودکار و یا دفترچه و یا مدارک شخصی تان همراه تان باشد. اکثر کیف‌های لپ‌تاپ به اندازه کافی فضا برای قرارگیری موارد شخصی دارد. یکی از دلایلی که اکثر کیف‌های لپ‌تاپ جادار نیستند این می‌باشد که هر چه وسایل بیشتری درون کیف لپ‌تاپ قرار دهید حمل و نقل آن سخت تر می شود. کیف‌های مسنجر به دلیل این‌که حمل کردن آن‌ها سخت می باشد معمولاً جادار نیستند، اما کوله‌پشتی‌های لپ‌تاپ یا کیف‌های مسافرتی معمولاً جادار بوده چون به سهولت حمل می شود.

  • ضربه گیر داخل کیف لپ تاپ

ضربه‌گیر بودن طراحی داخلی کیف لپ‌تاپ باعث می‌شود تا حد زیادی از آسیب دیدن لپ‌تاپ جلوگیری شود. کیف لپ‌تاپ بدون ضربه‌گیر با داشتن یه کیف معمولی هیچ تفاوتی ندارد. جنس و ضخامت ضربه‌گیری کیف لپ‌تاپ اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. به صورت معمول ضربه گیرهای لپ تاپ به دو نوع تقسیم می شود: ضربه‌گیر معمولی کیف لپ‌تاپ، ضربه‌گیر کپسولی کیف لپ‌تاپ.

  • ضربه گیر معمولی کیف لپ تاپ

در نوع معمولی این کیف ها دارای شکل ساده‌‌ای بوده و داخل آن از پارچه‌های ضخیم یا کاغذ فشرده با روکش پارچه‌ای استفاده می‌شود. این نوع ضربه گیرها انعطاف کمتری نسبت به مدل کپسولی دارد.

  • ضربه گیر کپسولی کیف لپ تاپ

ضربه‌گیر کپسولی درون کیف لپ‌تاپ به صورت حباب‌های درشت می‌باشد و به گونه‌ای طراحی شده‌ است که هنگامی‌که ضربه به کیف لپ‌تاپ وارد می شود هوای داخل این حباب ها خالی شده و بدین شکل از ضربه خوردن به لپ تاپ پیشگیری می کند. حباب‌ها نسبتاً سفت بوده و دوباره به حالت اول برمی‌گردد. بهترین و گران‌ترین نوع کیف لپ‌تاپ، کیف هایی است که درون آن‌ها ضربه‌گیر کپسول تعبیه شده است.

  • وزن کیف لپ تاپ

علاوه بر نکات گفته‌شده در هنگام خرید کیف لپ‌تاپ باید به وزن کیف نیز توجه کنید. به طور معمول وزن لپ‌تاپ‌ها بین دو تا سه کیلوگرم می باشد. پس به شما توصیه می‌کنیم که کیف های سنگین نخرید چرا که قطعاً پشیمان خواهید شد. شما می‌بایست وزن لپ‌تاپ، وزن شارژر و وزن کیف لپ‌تاپ را بر روی شانه‌های خود حمل می‌کنید. جمع وزن این موارد پنج الی شش کیلو می شود و در درازمدت باعث گرفتگی عضلات و یا آسیب‌دیدگی می‌شود.

  • رنگ کیف لپ تاپ

در هنگام خرید باید به رنگ کیف لپ‌تاپ دقت کنید. توجه داشته باشید که کیف لپ‌تاپ دیر یا زود کثیف می شود تا آنجایی‌که امکان دارد کیف لپ تاپ رنگ روشن خریداری نکنید. مخصوصاً اگر در شهرهایی مثل تهران زندگی می کنید کیف لپ‌تاپ روشن زود چرک و کثیف شده و تمیز کردن آن مشکل است. اگر علاقمند به رنگ‌های روشن هستید حتماً جنسی را خریداری کنید که راحت شسته شود. رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای و آبی نفتی برای آقایان مناسب‌تر می باشد. خانم‌ها نیز می‌توانند از رنگ صورتی استفاده کنند. پیشنهاد ما این است که رنگ‌های خنثی مانند مشکی یا خاکستری را انتخاب کنید چرا که ست کردن آن آسان‌تر می باشد. فراموش نکنید که شستشوی زیاد کیف لپ‌تاپ می‌تواند باعث خراب شدن زودتر آن شود.

  • قیمت کیف لپ تاپ

دقت کنید اگر لپ‌تاپ گران‌قیمت خریداری کرده‌اید حتماً برای کیف لپ‌تاپ نیز هزینه کنید تا بعداً در اثر ضربه ناچار نشوید که پولی را که بهتر بود برای خرید کیف لپ تاپ می‌دادید به تعمیرکار لپ‌تاپ بدهید. درآخر لازم است عنوان کنیم که کیف لپ‌تاپ را خودتان نشورید یا درون ماشین لباس‌شویی قرار ندهید. بهترین راه و اصولی‌ترین روش شستشوی کیف لپ‌تاپ ارائه آن به خشک شویی می باشد. چرا که شستن کیف لپ تاپ در ماشین لباسشویی باعث می شود تا کیف به مرور زمان خراب شود و شما از تصمیمی که گرفتید ناراحت شوید. ما سعی کرده ایم از سیر تا پیاز خرید کیف لپ تاپ را برای شما قرار دهیم.  ما در این نوشته سعی کرده‌ایم تمامی نکات ضروری را در هنگام خرید کیف لپ‌تاپ به شما گوشزد کنیم اگر شما به نکات گفته‌شده در این متن توجه کنید قطعاً خرید مناسبی خواهید داشت.

دسته‌بندی کیف و کوله پشتی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.